Навчити дитину переказувати прочитане чи почуте не завжди легко. А ще важче навчити писати письмовий переказ.
Достатньо велика проблема для дитини - послідовно викласти зміст на письмі. Вона не запамятовує більшу частину тексту і не може послідовно відтворити структуру тексту.
Як звичайно читає вчитель у класі
У класі вчитель читає текст максимально виразно і чітко. У дитини з середніми здібностями у голові виникають певні образи, і середньстатистичний учень більшою чи меншою мірою може відтворити текст. Після 2-3 прочитувань учні пишуть самостійно переказ близько до почутого.
Але є учні, у яких такий вид діяльності викликає значні труднощі.
Що робити?
Тим учням, яким важко сприймати текст на слух, запропонуйте на кожне речення робити замальовку. В такому випадку у дитини зявляється чітка структура тексту.
Як допомогти дітям?
- Коли читаєте текст, робіть паузи після кожного речення. Таким чином давайте дитині створити малюнкові нотатки.
- Обов*язково поясніть незрозумілі слова, можна їх проілюструвати.
- Починайте з коротких яскравих текстів.
- Якщо текст великий, поділіть його на частини. До кожної частини доберіть заголовок. Так ви отримаєте план написання переказу.
- Перед написанням переказу, дайте дитині можливість переказати текст усно.
- Якщо дитина не може переказати, переказуйте усно разом, хай учень вам допомагає, коли ви "щось підзабули".
І хваліть, підбадьрюйте маленького учня!!!
Адже навчання - нелегка праця. Маленькими кроками до великих успіхів! Ваша підтримка допоможе на старті.
Спробуйте, це цікаво!
Дидактичний додаток
Текст для переказу:
Джерельце взимку Під час читання робимо паузи і створюємо прості малюночки-піктограми, зрозумілі лише вам і дитині. Або малюємо одну загальну картину, поетапно, і нумеруємо кожен етап.
1. У казковій красі заснули бори та діброви.
Глибокий зимовий спокій охопив природу.
(Малюнок "Дерева сплять")
Пояснюємо: бір - хвойні дерева, діброва - дуби)
2.Та що це?
(Малюємо знак питання)
3. У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки: то
кришталевий дзвін, то тихе булькання.
(Малюнок "Дзвіночок, бульбашки, нотки")
4. У глухому куточку
засніженого лісу, серед острівця зелено-сріблястих ялин,
дзвенить незамерзле джерельце.
(Малюємо струмочок під зеленою ялинкою)
5. Клубочиться хмаринка
пари, а над нею на голих гілках дерев, що нахилились до води,
дрімають рябчики – гріються.
(Хмаринка, рябчики, пташки)
6. Такі джерела не замерзають і
в люті морози. Вода пробивається через шар землі й на
морозі здається теплою.
( Поясніть дитині, чому вода тепла навіть взимку, придумайте, як це позначити)
7. Часто біля таких місць узимку
збираються мешканці лісу не тільки напитися, а й
погрітися.
( Малюнок - мешканці лісу гріються )
8. А навколо панує холод, усюди лежить білий сніг.
(Малюнок - сніжинки)
А тепер до праці! Сподіваюся, буде легко!
Немає коментарів:
Дописати коментар