Вчимося писати переказ - підказки для батьків

Навчити дитину переказувати прочитане чи почуте не завжди легко. А ще важче навчити писати письмовий переказ. 

Достатньо велика проблема для дитини - послідовно викласти зміст на письмі. Вона не запамятовує більшу частину тексту і не може послідовно відтворити структуру тексту.

Як звичайно читає вчитель у класі

У класі вчитель читає текст максимально виразно і чітко. У дитини з середніми здібностями у голові виникають певні образи, і середньстатистичний учень більшою чи меншою мірою може відтворити текст. Після 2-3 прочитувань учні пишуть самостійно переказ близько до почутого.

Але є учні, у яких такий вид діяльності викликає значні труднощі. 

Що робити? 

Тим учням, яким важко сприймати текст на слух, запропонуйте на кожне речення робити замальовку. В такому випадку у дитини зявляється чітка структура тексту. 

Як допомогти дітям?

  • Коли читаєте текст, робіть паузи після кожного речення. Таким чином давайте дитині створити малюнкові нотатки.
  • Обов*язково поясніть незрозумілі слова, можна їх проілюструвати.
  • Починайте з коротких яскравих текстів.
  • Якщо текст великий, поділіть його на частини. До кожної частини доберіть заголовок. Так ви отримаєте план написання переказу.
  • Перед написанням переказу, дайте дитині можливість переказати текст усно.
  • Якщо дитина не може переказати, переказуйте усно разом, хай учень вам допомагає, коли ви "щось підзабули".
І хваліть, підбадьрюйте маленького учня!!!

 Адже навчання - нелегка праця. Маленькими кроками до великих успіхів! Ваша підтримка допоможе на старті.

Спробуйте, це цікаво!

Дидактичний додаток



Текст для переказу: Джерельце взимку 
Під час читання робимо паузи і створюємо прості малюночки-піктограми, зрозумілі лише вам і дитині. Або малюємо одну загальну картину, поетапно, і нумеруємо кожен етап.

1. У казковій красі заснули бори та діброви. 
Глибокий зимовий спокій охопив природу. 

(Малюнок "Дерева сплять")
Пояснюємо: бір -  хвойні дерева, діброва - дуби)

2.Та що це? 

(Малюємо знак питання)

3. У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки: то кришталевий дзвін, то тихе булькання. 

(Малюнок "Дзвіночок, бульбашки, нотки")

4. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено-сріблястих ялин, дзвенить незамерзле джерельце. 

(Малюємо струмочок під зеленою ялинкою)

5. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках дерев, що нахилились до води, дрімають рябчики – гріються. 

(Хмаринка, рябчики, пташки)

6. Такі джерела не замерзають і в люті морози. Вода пробивається через шар землі й на морозі здається теплою. 

( Поясніть дитині, чому вода тепла навіть взимку, придумайте, як це позначити)

7. Часто біля таких місць узимку збираються мешканці лісу не тільки напитися, а й погрітися. 

( Малюнокмешканці лісу гріються )

8. А навколо панує холод, усюди лежить білий сніг.

(Малюнок - сніжинки)

А тепер до праці! Сподіваюся, буде легко!

Немає коментарів:

Дописати коментар

5 листопада. Інклюзія. Корисні посилання для дорослих і дітей

Ігри онлайн для гіперактивних дітей  Буква Т. Тренажер для розчитування  Вправа "Нісенітниця"  "Зіпсований принтер" Моро...