Ігри на папері - тільки ручка і листок

У нашому дитинстві було дуже багато різних ігор, більшу частину з них ми просто тримали в голові, правила передавалися один одному під час гри. Для багатьох з таких ігор було досить лише пари олівців або ручок і аркуша паперу.


Ігри на папері сміливо можна назвати розвиваючими. І зараз вони призабуті вельми незаслужено. Варто навчити дітей грати в ці ігри, і їх завжди можна зайняти в довгій дорозі або в дощову погоду вдома і на дачі.

1. Хрестики-нулики


Це найвідоміша з подібних ігор. Для неї і папір  не завжди потрібен, достатньо запітнілого віконного скла в маршрутці або пари прутиків і піску під ногами ...

Вимальовується ігрове поле 3 на 3 клітини (всього 9 клітин). Гравці по черзі роблять ходи, ставлячи в порожню клітину хрестик або нулик.

Мета гри: побудувати лінію з 3х хрестиків або нуликів по горизонталі, вертикалі або діагоналі. У цій грі виграти вкрай складно, в основному гра зводиться до нічиєї і грається не одна партія.

Але все ж є певні комбінації ходів, які призводять до перемоги. ))
Коли на маленькому полі грати набридає, можна збільшити поле, або взагалі не обмежувати. На такому полі гравці по черзі роблять ходи, поки комусь не вдасться вибудувати лінію з п'яти знаків по горизонталі, вертикалі або діагоналі.

2. Морський бій

Це одна з найулюбленіших ігор нашого дитинства. ))
Правила, думаю, пам'ятають усі. А для тих, хто не пам'ятає, нагадаємо. Ця гра для двох.

Мета гри - потопити всі кораблі супротивника. 

Кораблі розташовуються на 2-х квадратних полях розміром 10 на 10 клітин. На своєму полі ви маєте у своєму розпорядженні кораблі, і противник завдає по ним удари.

А на іншому полі противник має свої кораблі. У кожного гравця рівна кількість кораблів - 10 штук:

  • Однопалубний (розміром в 1 клітину) 4 штуки
  • Двопалубний (розміром в 2 клітки) 3 штуки
  • Трипалубний (розміром в 3 клітини) 2 штуки
  • Чотирипалубних (розміром в 4 клітини) 1 штука

При розстановці кораблів на полы потрібно враховувати, що між ними повинна бути хоча б одна порожня клітка, не можна ставити кораблі впритул.

Під час свого ходу гравець вибирає клітку на полі противника і «стріляє», називаючи її координати «а1», наприклад. При цьому зазначає на своєму додатковому полі свій хід. 
Якщо ви потопили корабель противника, то суперник повинен сказати «вбив», якщо ви поранили корабель (тобто ви потрапили в корабель, який має більше ніж одну палубу), то суперник повинен сказати «поранив». У разі потрапляння в корабель суперника, Ви продовжуєте «стрілянину».

Гра закінчується, коли всі кораблі одного з гравців «потоплені».

3. Танчики




Для гри потрібен листок А4, складений навпіл (можна брати і будь-який аркуш із зошита). Два гравці малюють по 10 танків, кожен на своїй половині аркуша. 

Закінчивши розстановку сил, гравці починають «обстріл» один одного таким чином: постріл малюється на своїй половині поля, потім лист складається посередині і постріл, видимий на просвіт, відзначається на другий половині поля. 

Якщо постріл зачепив танк, то він вважається «підбитим» і потрібен ще один додатковий постріл для знищення. Якщо ж гравець потрапив прямо в танк, то досить одного пострілу.

Кожен вдалий постріл дає право гравцеві на наступний постріл. Для ускладнення гри можна ввести заборону на наступний постріл у щойно підбитий танк.

4. Долоньки




У цю гру можна грати навіть з маленькими дітьми, які вже знайомі з числами. Вона допоможе навчитися швидко орієнтуватися в числах і концентрувати увагу.

Для гри знадобляться два аркуші паперу в клітинку, на кожному аркуші гравець обводить свою долоню. Тепер на просторі, обмеженому малюнком,
в довільному порядку розставляються числа від 1 до ... Тут потрібно домовитися заздалегідь. 

Далі починається гра. Один гравець називає довільне число, інший в цей час намагається знайти це число на своїй долоньці, а перший тим часом швидко ставить хрестики в клітинах на своєму аркуші, починаючи з верхньої лівої клітки. 

Перемагає той, хто швидше заповнить хрестиками всі клітини свого поля.

5. Балда



Це гра зі словами. Можна грати удвох, утрьох або навіть одному.
На аркуші паперу креслиться квадратне ігрове поле з клітинами 5x5, наприклад. В середньому ряду пишемо слово з п'яти букв. 

Гравці по черзі роблять ходи. За один хід у вільну клітинку вписується буква таким чином, щоб кожен раз виникало нове слово.

Слова можуть читатися в будь-якому напрямку, крім діагонального. За кожне слово гравець отримує стільки очок, скільки букв в слові. Слова записуються з боку від поля, щоб інші гравці їх не повторювали. 

Гра закінчується, коли всі клітини заповнені літерами, або ніхто з гравців не може придумати нового слова.

Після цього підраховується кількість очок. Перемагає той, у кого їх більше.

6. Точки і квадрати



Гра для двох гравців. Знадобиться аркуш паперу, краще в клітку, і пара ручок різних кольорів.

На аркуші паперу креслиться ігрове поле розміром від 3 * 3 квадрата, і більш (до 9 * 9), в залежності від рівня гравців.

Суть гри: гравці по черзі креслять лінії довжиною в одну клітку, намагаючись створити квадрати величиною 1 на 1 всередині поля. 

Якщо ваша лінія стала завершальною в квадраті, ставите в ній свій знак і отримуєте право додаткового ходу. Ходи тривають до тих пір, поки ви не поставите лінію, яка замикає останній квадрат. Гра закінчується, коли всі поля заповнені. Після цього підраховується кількість квадратиків,
яку замкнув кожен гравець і оголошується переможець.

При всій своїй простоті гра з родзинкою. Тут можна прораховувати ходи наперед і спробувати поставити суперника в невигідне становище, змусивши зробити його незручний хід.

7. Циферки


Ви грали в школі або інституті в таку гру у зошиті в клітинку? У нас півгуртожитку грало. ))) Я довго трималася, але потім все ж поринула в неї з головою, зате година додому на електричці пролітала непомітно.

Називалася вона по-різному: числа, цифри, насіння, 19, але сенс від цього не змінювався. 

Виписуєш поспіль числа від 1 до 19, в рядок до 9, а потім починаєш наступний рядок, в кожній клітині по 1 цифрі

Потім викреслюються однакові цифри, або що дають в сумі 10. Одна умова - пари повинні знаходитися поруч або через закреслені цифри по горизонталі або по вертикалі. А після того, як всі можливі пари викреслив, переписуєш  цифри, що залишилися, в кінці і продовжуєш гру.

Мета - повністю викреслити всі цифри.

8. Нісенітниця

Кожному гравцеві видають листок паперу і ручку. 
  1. Ведучий задає питання: "Хто?", І гравці пишуть на верхній частині листочка відповідь на це питання. 
  2. Потім ця частина листка підгортається, гравці міняються листочками, і ведучий задає наступне питання: "Коли?". Всі пишуть відповідь. 
  3. Потім знову підгинають край листка, знову міняються, і так далі.
  4. Де?
  5. Що робили?
  6. Що з цього вийшло?

Коли всі відповіді написані, розгортають листочки і читають. Виходить дуже смішно!

Відмінний тренажер для письма і читання, краще за будь-прописів і букварів!

9. Змійка

На аркуші паперу малюємо квадратне ігрове поле розміром 7x7 клітин. Дві сусідні сторони квадрата повинні бути одного кольору (наприклад, червоного), що залишилися дві - іншого (наприклад, синього).

На ігровому полі поставте червону і синю точки в довільних місцях. Тепер гравці роблять ходи по черзі, починаючи малювати ламані лінії-
змійки від точки "свого" кольору "своїм" же олівцем.

За один хід лінія подовжується на одну клітинку в будь-яку сторону (але не по діагоналі).

Лінії не повинні перетинатися, їх можна проводити по стороні ігрового поля, але це не повинні бути боки "свого" кольору.


Той, кому більше нікуди продовжувати свою змію, програє :(

А в які ігри грали ви? Діліться з нами «паперовими» іграми свого дитинства!

Немає коментарів:

Дописати коментар

5 листопада. Інклюзія. Корисні посилання для дорослих і дітей

Ігри онлайн для гіперактивних дітей  Буква Т. Тренажер для розчитування  Вправа "Нісенітниця"  "Зіпсований принтер" Моро...