Давайте почнемо з самого-самого початку. Уявіть собі дитину, яка ніколи не бачила (а якщо бачила, то не розуміє змісту) запису дробу. Вона не знає навіть цього слова.
Як пояснити дитині тему і перейти до більш складної її частини - дії з дробами? Як не відбити бажання до цієї теми? Як зв'язати її з життям?
2 Вводимо запис. І показуємо, що одна половинка - це частина від цілого, або 1/2. Значить дріб - це число, яке є частиною предмета, менше, ніж один. Також дріб - це кількість частин від якоїсь речі.
Далі дітям додому задається вивчити визначення, і коли введено поняття, починається період практики.
Однак, за опитуваннями батьків, ця тема є однією з найважчих для засвоєння дітьми. Коли навчання відбувається за принципом - ось правило - вчи - застосовуй, ефект набагато нижче, ніж при практичному підході.
Дитина може знати правило, але не розуміти, чому воно так працює? Чому так записується? А звідси будуть помилки в порівнянні 3/11 і 3/17 частин, помилки в порівняти 2/5 і 1/5 частин
Один апельсин - це цілий предмет. І складається він із частин.
На частки можна поділити багаточого : кавун, яблуко, шоколад і навіть квартиру (кімната, кухня, коридор - все це частки квартири)
Буде чудово, якщо дитина і ви візьмете і фізично розділете шоколадку, апельсин, мандаринку на однакові частинки.
Саме на цьому етапі ми звертаємо увагу на те, що один апельсин - це цілий предмет, і його можна позначити цифрою 1. Шоколадка - цілий предмет, або 1 шоколадка.
Другим кроком необхідно ввести поняття «дріб»
Адже ми шоколадку «розділили» або «роздрібнили» на частини! Апельсин розділили або «роздрібнили» на частки!
Гарною підмогою є деталі ЛЕГО, з яких можна зібрати цілий прямокутник і «роздрібнити» його на частини.
На цьому кроці можна намалювати прямокутник, розділити його на 4 рівні частини, наприклад, і попросити дитину зафарбувати (або відокремити) одну частину, дві частини.
Намалювати квадрат, роздрібнити його на 4 частини. І попросити зафарбувати 2 частини.
Крок три - навчити дитину записувати частину
Передаємо ініціативу думати і робити висновки дитині і задаємо їй питання:
- Спобуй здогадатися, скільки всього частин в цьому предметі?
- На скільки частин ми його розділили?
Як пояснити дитині тему і перейти до більш складної її частини - дії з дробами? Як не відбити бажання до цієї теми? Як зв'язати її з життям?
У шкільній програмі пояснити дроби пропонується так:
1 Взяти яблуко і запропонувати з'їсти його двом дітям відразу. Вони дадуть відповідь, що це неможливо. Далі необхідно розрізати фрукт і знову запропонувати дітям. Кожному дістанеться по однаковій половині. Таким чином, половинка яблука є частиною від цілого яблука. А саме яблуко складається з двох частин.2 Вводимо запис. І показуємо, що одна половинка - це частина від цілого, або 1/2. Значить дріб - це число, яке є частиною предмета, менше, ніж один. Також дріб - це кількість частин від якоїсь речі.
Далі дітям додому задається вивчити визначення, і коли введено поняття, починається період практики.
Однак, за опитуваннями батьків, ця тема є однією з найважчих для засвоєння дітьми. Коли навчання відбувається за принципом - ось правило - вчи - застосовуй, ефект набагато нижче, ніж при практичному підході.
Дитина може знати правило, але не розуміти, чому воно так працює? Чому так записується? А звідси будуть помилки в порівнянні 3/11 і 3/17 частин, помилки в порівняти 2/5 і 1/5 частин
Як ефективно пояснити дитині дроби?
Крок перший - ввести поняття «частини». Дітям показують апельсин і пропонують розділити його на частини.Один апельсин - це цілий предмет. І складається він із частин.
- Ми ділили апельсин. Багато нас, а він один
- Ця часточка для їжака, ця часточка для чижа ...
- А для вовка - шкірка.
На частки можна поділити багаточого : кавун, яблуко, шоколад і навіть квартиру (кімната, кухня, коридор - все це частки квартири)
Буде чудово, якщо дитина і ви візьмете і фізично розділете шоколадку, апельсин, мандаринку на однакові частинки.
Саме на цьому етапі ми звертаємо увагу на те, що один апельсин - це цілий предмет, і його можна позначити цифрою 1. Шоколадка - цілий предмет, або 1 шоколадка.
Другим кроком необхідно ввести поняття «дріб»
Адже ми шоколадку «розділили» або «роздрібнили» на частини! Апельсин розділили або «роздрібнили» на частки!
Гарною підмогою є деталі ЛЕГО, з яких можна зібрати цілий прямокутник і «роздрібнити» його на частини.
На цьому кроці можна намалювати прямокутник, розділити його на 4 рівні частини, наприклад, і попросити дитину зафарбувати (або відокремити) одну частину, дві частини.
Намалювати квадрат, роздрібнити його на 4 частини. І попросити зафарбувати 2 частини.
Крок три - навчити дитину записувати частину
Передаємо ініціативу думати і робити висновки дитині і задаємо їй питання:
- Спобуй здогадатися, скільки всього частин в цьому предметі?
- На скільки частин ми його розділили?
На чотири! Згадуємо, що розподіл і є дією ділення. ак само і в дробах. Риска позначає поділ! На скільки частин ми розділили даний прямокутник?
Так і напишемо, ділили на 4
А тепер скільки частин ми взяли? Зафарбували?
А давай візьмемо дві частини? Як зафарбуємо? Як напишемо?
Як записати, що взяли 2 частини з 5? Згадуємо, що треба поставити риску (розділити), на 5 частин. І взяти 2 частини.
Немає коментарів:
Дописати коментар